8 de març, Dia de la Dona Treballadora

Avui dia 8 de març és el dia de la dona treballadora, a l’escola hem volgut treballar aquest tema. No només nosaltres, fins i tot Google ha fet un video a honor a aquest dia. El dia de la dona treballadora es celebra el 8 de març, perquè aquest dia es va incendiar una fàbrica a Nova York i es van morir 123 noies.

Primer de tot, en arribar, hem fet una rotllana i en un paperet hem escrit una situació de mascilisme que hem viscut a la nostra vida. Després hem fet una línia i ens movíem cap a un costat o altre segons si havíem viscut o no el que llegiem en els paperets. Ha sigut molt interessant les respostes, perquè gairebé sempre les noies eren les maltractades, o bé es cuidaven de la majoria de feines a casa.

Després ens hem separats en grups i hem llegit llibres que parlen del masclisme.Els llibres, que hem anat a buscar a la biblioteca de l’escola, eren “Els Bonobos amb ulleres” “La Caputxeta vermella”, “Rosa Caramel”, “Salvatge” i “L’Artur i la Clementina”. En acabar havíem de fer un dossier.  Finalment, vam llegir els llibres a la resta de la classe i van ser molt interessants.

Dos alumnes hem estat fent de reporters de l’activitat i així us ho hem explicat!