I1 – I2: El joc HEURÍSTIC

Segons Elinor Goldschmied el joc heurístic consisteix a oferir als nens i nenes l’oportunitat de descobrir el món a través de la seva pròpia activitat, sense interferència de l’adult/a, aprofitant l’impuls innat que hi ha dins seu per descobrir l’entorn.

A l’escola proporcionem als infants material no estructurat, recollits cadascun en unes bosses individuals, amb la finalitat que trobin relacions entre ells i omplin, buidin, apilin, obrin, tanquin, encaixin… cadascú al seu ritme i donant importància als interessos que els hi van sorgint a cada sessió.

El moment de recollida del material és una part important de la sessió, ja que ajuda a classificar els materials cadascun a la seva bossa.

El paper de l’adult/a és d’observador/a, ha d’estar present en el joc dels infants, però no ha d’intervenir-hi a no ser que els infants ho necessitin.

Si aneu al Drive del/a vostre/a fill/a, veureu que a mesura que anem fent sessions, les possibilitats de joc s’amplien i cada dia troben un repte nou.