EL RACÓ DE LES PARAULES BONIQUES A P5

Perquè a tots ens agrada que ens diguin coses boniques, oi?

Ja fa unes quantes setmanes, que a P5 vam obrir el racó de les paraules boniques. Un espai que ofereix als nens i nenes l’oportunitat d’escriure i rebre missatges bonics.

Un espai on escullen lliurement el missatge que volen escriure, a partir d’uns cartellets amb paraules o frases que entre tots i totes van decidir i vam preparar, però també escriuen missatges completament lliures amb allò que els surt del cor.

El funcionament és el següent:

Primer decideixen a qui volen dedicar les seves paraules boniques i escriuen el nom del destinatari en una llista a la pissarra.

Agafen un paper i material per escriure i escullen un cartellet per copiar. Primer, però han de llegir què hi posa, i si cal, demanen ajuda a qualsevol company o companya. És bonic veure com s’ajuden per llegir i desxifrar conjuntament si és aquell el missatge que realment volen escriure.

Generalment els missatges són secrets, però per poder-los obrir i llegir, cal que tothom tingui com a mínim un missatge al seu nom. Quan veuen que a la llista de la pissarra hi ha escrits tots els noms de la classe, ja poden obrir els missatges i entregar-se’ls en persona. Aquest és un moment realment emocionant, veure com s’entreguen els papers plens de paraules boniques, comparteixen un moment per llegir el missatge (amb ajuda si cal) i es donen les gràcies.

Un petit racó, que s’ha convertit en un treball de lectoescriptura a partir d’una cosa que els fa sentir bé: dir coses positives als companys i companyes i rebre també paraules boniques de part seva.