CM: SORTIDA A LA BRUGUERA D’EN RIGAU

El passat 23 de març l’alumnat de cicle mitjà vam fer un taller d’herbes remeieres.

Primer de tot va venir un formador, en Guillem, que ens va portar un llibre sobre aquestes plantes i també ens va posar un vídeo sobre les persones que les fan servir, ja bé per fer-hi infusions, cures, medicaments, etc.

Després vam anar a la Bruguera d’en Rigau, a prop de l’escola. Allà vam agafar diferents herbes (romaní, cap d’ase), les vam enganxar en un full, i en Guillem ens va explicar les seves propietats curatives així com que el seu hàbitat és el Mediterrani. Ens va explicar que el romaní en té moltes i està indicat, entre altres coses, pel mal de panxa i el mal de cap. I el cap d’ase s’utilitza en medicina per les seves propietats desinfectants.

També ens va explicar característiques del pi blanc, el roure…, tots ells són arbres característics del clima mediterrani.

Una altra activitat va ser tallar el romaní i el cap d’ase a trossets molt petits i posar-los ben aixafats dins d’una tela. Aquestes teles les vam lligar amb un cordill, i es van convertir en uns sacs d’herbes que a més, feien molt bona olor.

Finalment vam veure els camps ben acolorits plens de colza.

Va ser una sortida molt bonica, interessant i divertida.

Per veure les fotos, entreu a la zona restringida.

Alumnes de cicle mitjà