CM: SORTIDA A CALA MONTGÓ I SANT MARTÍ D’EMPÚRIES

Dilluns 16 de maig, tot l’alumnat de cicle mitjà vam anar en autobús a Cala Montgó, a prop de l’Escala. Allà, vam fer l’activitat “La vida arran de mar”, amb els dos monitors que van venir: en David i en Joan.

Tots dos ens va ensenyar a pescar eriçons de mar, crancs, cargolins, i també algues. A més, vam veure diverses meduses i les vam treure de l’aigua i les vam col·locar en unes galledes que els monitors ens van deixar.

Ens van ensenyar moltes coses i van explicar-nos diferents aspectes molt importants:

• La posidònia tarda uns cent anys en regenerar-se. Per tant és molt important que les embarcacions no les arrenquin del fons del mar amb la seva àncora. D’aquesta planta també sabem que fa milions d’anys era una planta que vivia al món terrestre però cada vegada es va acostar més a l’aigua del mar fins a viure-hi al fons.
  • Hi ha una planta marina que es diu “enciam de mar” i allà on hi ha molt, significa que l’aigua no està massa neta ja que aquesta planta s’alimenta dels bacteris que hi ha al mar.
  • Els eriçons de mar només es poden pescar durant uns mesos a l’any.
  • El cranc ermità sol viure en les closques dels cargolins morts.

A més, en Roc, el nostre company, ens va ensenyar a distingir si els crancs eren mascles o femelles.

Un cop acabada l’activitat, vam dinar a una pineda de Cala Montgó i després ens vam desplaçar fins a Sant Martí d’Empúries. Allà vam veure el golf de Roses, el massís del Montgrí i el paisatge del Baix i Alt Empordà.

Finalment vam jugar a la platja i vam tornar fins a Medinyà.

Ens ho vam passar molt bé i ens va agradar molt tot el que vam fer.

Per veure les fotos, entreu al Drive dels vostres fills i filles de cicle mitjà. Esperem que us agradin!

Alumnes de cicle mitjà