CM: TREBALL DE LES PLANTES COM A ÉSSERS VIUS

Els i les alumnes de cicle mitjà hem començat a estudiar el tema dels éssers vius a l’hora de medi. Primer hem fet una llista del que sabem i del que volem saber.
Després ens hem centrat en les plantes per la qual cosa hem plantat enciams, cols, cebes i carxofes a les jardineres del pati.
També hem plantat llavors al nostre planter que tenim al davant de l’aula. En aquest planter hi ha pensaments, menta, bledes, pèsols, api, raves, julivert, pastanagues i clavells. El proper pas serà passar aquest planter a unes jardineres que tindrem a la terrassa de davant de la classe.
D’altra banda cada matí els jardiners s’encarreguen de regar totes aquestes plantes i llavors.
També, cadascun de nosaltres hem portat llavors de casa a l’escola i les hem mostrat als nostres companys i companyes.
Finalment volem explicar que hem fet un experiment relacionat amb la tija dels apis: Hem col·locat diversos apis en dues gerres amb aigua barrejada amb colorant vermell i blau i els hem deixat una setmana en remull per veure què passava. Aleshores hem comprovat que les fulles i la tija s’han tornat del color del colorant que tenien. També hem descobert que les tiges de l’api tenen uns conductes per on passa l’aigua que arriba fins a les fulles. Ens ha agradat molt l’experiment i tot el que estem fent fins ara a medi.
Podeu veure les fotos a la carpeta anomenada “Éssers vius”, al Drive dels correus dels i les alumnes de cicle mitjà. Esperem que us agradin!

Alumnes de cicle mitjà