Escola Santa Fe

Una escola 1-12

CM i el treball de valors: l’empatia

Durant aquest segon trimestre, l’alumnat de cicle mitjà hem treballat l’empatia a partir de diferents dinàmiques. Primerament hem abordat el seu significat i què vol dir posar-se en el lloc de l’altre. Tot i que ens pot semblar fàcil d’aconseguir, ens hem adonat que no ho és tant. Aquesta habilitat tant cognitiva com emocional, implica tenir una capacitat per percebre els sentiments, pensaments i emocions dels altres per la qual cosa hem vist que té unes dificultats concretes i que moltes vegades no en som conscients. Ens adonem sempre quan fem o diem alguna cosa que pot ofendre a un altre company o companya? Som capaços i capaces de posar-nos en el seu lloc?   

Per aquest motiu, des de l’àrea d’Educació en Valors, hem realitzat vàries activitats per treballar-ho i prendre consciència per tal d’entendre a una altra persona des del seu punt de vista, o experimentar directa o indirectament els seus propis sentiments i percepcions.

Aleshores, una de les activitats que hem fet ha estat la de representar l’emoció que ens produïa al llegir una situació que teníem escrita en una targeta. La resta del grup havia d’intuir quina era aquesta emoció, quina era la situació plantejada i com creia el grup que se sentia el nen o la nena que ho representava.

I una altra activitat plantejada ha estat la d’asseure’ns en parelles i col·locats d’esquena, un amb un dibuix i l’altre amb un full en blanc. El o la companya que tenia el dibuix havia d’anar explicant com la seva parella l’havia de fer. Aquí era molt important la comunicació i l’explicació concreta dels detalls. I és que l’empatia també implica això, bona comunicació i confiança amb els altres.

Per veure les fotografies, entreu a la carpeta compartida del drive anomenada L’Empatia o a partir de l’enllaç que trobareu a la zona restringida.

Esperem que us agradin!

Àrea protegida

Aquest apartat està protegit amb contrasenya.

pròxim Publicar

Anterior Publicar

© 2021 Escola Santa Fe

Autor Anders Norén