cs: El nostre sistema sociopolític

Durant el mes de gener, l’alumnat de cicle superior va tirar endavant un microprojecte anomenat el nostre sistema sociopolític.

El projecte buscava entendre com s’organitza la nostra societat per tal de prendre les decisions que afecten al nostre entorn.

Vam descobrir que hi ha diferents tipus de societats democràtiques, com la indirecta (la nostra) i la directa (Suïssa és dels països que s’hi acosta més).

Al final, cada grup d’alumnes va crear un “partit polític” que defensava una idea, que l’havien d’exposar com si fossin a un meeting polític. Llavors, vam fer unes votacions i es va crear un parlament simbòlic segons els resultats de les votacions.

A nivell local, l’alcalde i el regidor d’educació van venir a l’aula i van recollir unes instàncies, fetes per l’alumnat de cicle superior, i van contestar quines sol·licituds eren viables i quines no.

Tot seguit, podeu escriure la contrasenya i podreu veure les micro exposicions que van fer les alumnes.