CM: UN VIATGE MUSICAL PEL MÓN

Durant el primer trimestre, l’alumnat de cicle mitjà ha fet un viatge musical arreu del món.

L’aventura va començar a partir del conte “Gotes de colors” de l’Asha Miró i Philip Stanton, un llibre que va servir de fil conductor per treballar i conèixer instruments i cançons d’arreu. D’altra banda, tots i totes van disposar d’un “passaport musical” que s’anava “validant” a mesura que anaven coneixent i treballant cada continent, a nivell musical.

Pel que fa a les cançons, van aprendre de diferents països, tot acompanyant-se en algunes de percussió corporal, i d’altres fent un cànon o a dues veus. Aquestes van ser:

• ÀFRICA: “SIYAHAMBA” (Sudàfrica)
  • ÀSIA: “AKAI HANA” (Japó)
  • OCEANIA: “TUTIRA MAI” (Nova Zelanda)
  • EUROPA:”BELLA CIAO” (Itàlia)
  • AMÈRICA: “DE ALLACITO” (Bolívia).

Pel que fa a la instrumentació, n’hem treballat de variada, i de cada zona continental. A l’aula en tenim alguns com el djembé, el darbukka, el whistle irlandès, el piano d’Àfrica o sansa… i que hem pogut tocar i experimentar el so que fan.

També n’hem treballat d’altres com el charango, el diggeridou, el sitar o la balalaika. No obstant, d’instruments d’arreu n’hi ha moltíssims més, i per tal que l’alumnat els conegui una mica més, des de l’àrea de música s’ha preparat una presentació interactiva amb 38 instruments dels diferents continents classificats per cada zona i que es pot veure al blog de cicle mitjà, en la secció del Dia a Dia. Tanmateix també la podeu veure clicant aquí.

Finalment, per veure les fotografies d’aquest treball a l’aula, entreu al drive dels vostres fills/es, i cliqueu la carpeta Música, l’apartat “U.D. Voltem pel món”, i allà podreu veure-les.

Esperem que us agradin.