FEM UN “KAHOOT” A CM

El dijous 17 de desembre, l’alumnat de CM va participar en el concurs “Respon i Aprèn” organitzat pels tutors, i basat en contestar preguntes sobre els continguts treballats a l’àrea de Medi Natural i Social, a partir de la plataforma Kahoot.

Aquesta eina permet reforçar l’aprenentatge a partir del joc de preguntes on, els i les alumnes esdevenen concursants i per tant, protagonistes dels seus aprenentatges.

El concurs va constar de 15 preguntes les quals van estar relacionades amb les comarques gironines, amb la sortida realitzada a la muntanya de Sants Metges i al projecte de les vies de comunicació. Va haver-hi preguntes amb 3 o 4 opcions (només una d’elles era la correcta) i algunes altres de Veritat o Fals.

L’organització per dur-ho a terme va ser a través dels mateixos grups de Medi que disposaven d’un ordinador i que, prèviament van haver de triar un nom original del seu grup.

D’altra banda, al fer-ho d’aquesta manera, un dels principals objectius era que els membres, abans de respondre-hi, s’havien de posar d’acord en la resposta correcta. Per tant, això implicava que cadascú aportés els seus coneixements però també saber escoltar les altres opinions dels companys i companyes a fi de consensuar la resposta final. I també va implicar que cada grup s’hagués d’esforçar al màxim per contestar correctament les 15 qüestions plantejades.

Quan tots i totes van estar preparats va començar la ronda de preguntes, amb un minut de temps per respondre-hi. Al finalitzar cadascuna d’elles, la plataforma anava mostrant quin grup havia contestat bé i quin havia fallat. En el cas de fer-ho bé, el o els grups en concret rebien una quantitat de punts.

Va ser una activitat molt engrescadora i que els va motivat molt, tant, que tothom va demanar de tornar a jugar un altre dia, cosa que tornarem a fer.

Al final de la sessió vam felicitar a tots i totes perquè ho van fer molt i molt bé.

Entreu a la zona restringida per veure les fotos d’aquesta activitat.