Multiplicació amb la balança numèrica

A cicle mitjà hem estat descobrint propietats de les operacions bàsiques i, en concret, ens hem centrat en la multiplicació.

Els nens i nenes de 3r han estat treballant amb un estri que els ajuda a veure equivalències entre els múltiples d’un nombre i el seu resultat: les balances numèriques.

En un braç de la balança col·loques “peses” (a la imatge de color blau) a un número i l’has d’equilibrar buscant el resultat a l’altre braç.

Si saps el resultat exacte a la primera: BINGO! Si no el saps, sempre pots comprovar si el número que estàs buscant és més gran o més petit que el que tu has estimat.

Aquesta activitat ajuda a descobrir equivalències entre taules (2×6 és el mateix resultat que 3×4, per exemple) i també a descomposar les operacions que ens costen en altres més senzilles.