CI-CM: SORTIDA A SANTS METGES

El passat 28 d’octubre els i les alumnes de cicle inicial i cicle mitjà vam fer la sortida programada del primer trimestre, a la muntanya de Sants Metges, respectant les distàncies entre els diferents grups estables.

En el cas de cicle inicial, aquesta sortida va estar lligada al projecte de medi “Poble i societat” que s’està treballant durant aquest trimestre. L’alumnat va gaudir plegats de la companyonia i dels elements de la tardor que oferia el paisatge durant la caminada, a més d’observar els elements humanitzats, l’extensió del poble i del municipi des d’un altre punt de vista.

Un altre moment enriquidor va ser l’espai per construir cabanes amb elements naturals que va donar molt de joc així com la creativitat i l’oportunitat de créixer en habilitats de relació.

Pel que fa a cicle mitjà, la sortida també va estar relacionada amb el projecte de medi “Història i Patrimoni” que s’està treballant en aquest trimestre. D’una banda, l’alumnat va gaudir de l’entorn natural i de la bellesa del paisatge tardorenc tot fixant-se en l’arbreda i la vegetació i també en els aspectes del projecte. Es va poder observar Medinyà i el seu voltant des d’una altra òptica així com els altres municipis de la vora i els elements naturals com el riu Terri. Un cop a dalt, van veure el poblat ibèric fixant-se en l’explicació dels cartells informatius. Des del mirador van poder observar les diferents muntanyes, també el patrimoni arquitectònic històric com és el castell de Montgrí, i les diverses vies de comunicació (carreteres i vies de tren). Finalment es va lligar amb el treball sobre les diferents comarques gironines.

Després de dinar es va aprofitar per jugar a diversos jocs tradicionals, i de baixada cap a Medinyà es va aprofitar per cantar cançons del cançoner de l’escola.

Un cop al centre, tant CI com CM va celebrar la castanyada amb cançons i danses tot gaudint de les castanyes, gentilesa de l’AFA.

Tot plegat va ser un dia rodó.

Per veure les fotos escriviu la contrasenya. Esperem que us agradin!